Til myndighed – Visitationsprocessen
Grundig visitationsproces sikrer den rette støtte
Gennem vores grundige visitationsproces sikrer vi, at der er et godt match mellem borgerens behov og ønsker og CentrumPlus’ støttetilbud samt aktivitets- og samværstilbud.


Visitationsprocessen trin for trin
1 - Vi sætter os ind i sagsakterne
Når du som socialrådgiver henvender dig til os om en borger, beder vi dig sende os borgerens sagsakter, så vi kan få et indblik i borgerens kompetencer og udfordringer. Det vil som regel omfatte en udredning og vurdering efter VUM 2.0 samt et udkast til en Bestilling af social indsats.
2 - Vi møder borgeren
Hos CentrumPlus sætter vi mennesket i centrum. Det gælder også i visitationsprocessen, hvor vi ikke bare vurderer borgeren ud fra en række dokumenter. Vi beder altid om et besøg hjemme hos borgeren eller på borgerens bosted, så vi kan danne os et virkelighedsnært billede af borgeren og dennes behov.
3 - Vi vurderer, om vi er et godt match for borgeren
Hvis borgeren er visiteret til vores aktivitets- og samværstilbud, tager vi stilling til, om borgeren vil trives optimalt i det aktuelle fællesskab i gruppen.
4 - Du får et matchskema og kontraktudkast til gennemsyn
Vi sender dig matchskema og kontraktudkast med afsæt i KL’s standardkontrakt og anmoder om, at I laver en endelig Bestilling jf. VUM 2.0, så vi kan indgå kontrakten.
5 - Opstart af borgeren i tilbuddet
Vi indkører borgeren stille og roligt i vores tilbud i løbet af ca. 14 dage. De første dage tager borgerens faste støttepersoner på hjemmebesøg hos borgeren eller på borgerens bosted, hvor de lærer hinanden at kende og forbereder borgeren på, hvad de kommer til at møde i tilbuddet.
Herefter udarbejder vi et skema sammen med borgeren, og de starter med aktiviteter og/eller støtte i eget hjem, alt efter hvad de er visiteret til.